čtvrtek 21. července 2016

Džíny ... vole ... ?

Po mnoha letech jsem se rozhodla, že bych měla mít nějaký svoje vlastní nový džíny ... ne odložený, ne darovaný, ne k přešití, ne k přežití. Modrou v šatníku jinak nemívám, ale přece jen džínová modrá je jiná ... a každopádně dobrá. Je to taková univerzální věc, ke který se hodí všechno a v době pružných vláken je i pohodlná, i když vám obepíná špek, když si sednete.
Mno, tak jsem si řekla, že využiju právě probíhajících "MEGA" "HYPER" "ŠOK" "KRACH" "POUZE" "AŽ %" "ZEJTRABUDEPOZDĚ" "LÉTOJEVPRDELI" a jim podobných akcí.
Mám teď u domova blízko jedno větší nákupní centrum. Jdu do něj obvykle hlavě proto, že tam je obchod s potravinami (v tom největším suterénu, jakej tam maj, takže musíte nutně projít kolem všech skleněnejch obchodů a několika bazénků s vodotryskama).
Od vchodu už chci zase hned ven, ale přemůžu se a vlezu do toho prostoru, kde je ke koupi naprosto všechno, je tam dostatek lidí a KRAVÁL ! Z každého prodejního akvárka se line jiná muzika (je to jen na první poslech, všude hrajou v podstatě to stejný) ... "tuciny tuc", někde dokonce "tucinky cinky", případně  "tuctuctuc", vyjímečně i "uuuuucccttt" (ploužák) ... Po "tucajda" nebo "cajdádá tuc tutuc tuctuc" ani památky ...
Jdu slepě po číslech ... kde jsou v páru s procenty nejvyšších hodnot, tam lezu.
Kde maj džíny ? ... říkám si ... všude ! Jaký to ráj pro děvče, kdysi stávající na džíny fronty u Tuzexu !
Po bližším ohledání zjišťuju, že všechny gatě nejsou džíny, že jsou to džegíny, slimy, perfectfity a další sprosťárny ... ruce zkušeného textilního hraboše neoblafnou ... všechno je to ušitý ze žvejkačky, fuj ... no, ale přece jen, sleva je sleva a nějakej ten modrej hadr bych ráda ... vybírám pár kousků a vleču je do kabinky (je docela fajn, že moje velikost už není na konci řady, a že ji vůbec mají).
Zkouším tedy střihy, barvy, délky, šířky ... NESNÁŠÍM ZKUŠEBNÍ KABINKY .. jsou malý, je tam horko, mají tam tlustě ukazující zrcadla, A FURT TAM NAKUKUJOU LIDI !
Navlíkám jeden hadr za druhým ... teda ... nasoukat se do "džegín" je asi něco, jako když lezete do neoprénu. U jedněch mě přepadla panika, že se budu muset vystříhat, tudíž si je asi i koupit. Fuj, naštěstí jsem je ze sebe oloupala vcelku.
Postupně jsem kroutila hlavou nad tím, jak můžou todlecto takhle fušersky sešít .. proč maj zlatej knoflík a stříbrnej zip ... proč jim z toho lezou nítě ... jak je možný, že udělaj na bytelnou slovanskou zadnici kapsičky, že se tam vejde akorát tak žeton do vozejčku. Fakt drsnej pohled, ale moje gatě budou schovaný pod nějakou hazuku a kapsičky nikomu ukazovat nebudu. Měli by vědět, že když mají univerzální velikost kapsičky, tak na velikosti 40+ musej dávat kapsiček více - asi tak až čtyři na jednu půlku ...
Tohle se asi teprve na asijském kontinentu učí ...
Nakonec jedny modrý nohavice beru, platím, ostatní odkládám a zdrhám.
Uf ... díky, za každý přežitý nákup ... džíny jsem doma vystříhala z hromady papírků a šňůrek, a postupně jsem se dočetla, že jejich původní cena byla trojnásobná ... no tak tůdlenc, to byste ze mně nedostali ...
Trochu mi z toho je smutno, protože vidět ty TUNY hadrů, naprosto nerozlišitelnejch, jen tak podle malé cedulky, že tu výrobu zaplatil jinej řetězec, to je hotová noční můra.
Pak se divím, že většina lidí chodí uniformovaně oblečená.
Naštěstí vím, že je spousta originální módy za dostupný peníz .. jen to chce chodit jinudy .. LIDI, nelezte tolik do těch velkejch baráků ... běžte na vzduch, na jarmarky, sledujte galerie, autorské přelídky, dejte si s tím, kůrafix trochu práci .. fakt .. stojí to za to.
Ty džíny ... no ... ráda bych měla svý starý Mustangy nebo Rifle, nebo Pace, Lee ...  nebo co jsem všechno tahala, a tak si musím trochu našetřit a holt zase koupit osvědčenou kvalitu ... u Tuzexu už naštěstí frontu stát nemusím ... a teď ... MAKAT holka ... a vy taky :)